Želite uštedjeti na tisuće dolara i pri tome napraviti nešto dobro? I, ovaj… uz to nabaviti zanimljive stvari za čitanje i slušanje?

LINK NA ORIGINALNI POST: http://journal.neilgaiman.com/2016/12/do-you-want-to-save-thousands-of.html

Prije nešto više od godinu dana objavio sam svoje najrjeđe, najranije i najopskurnije radove – knjige i stripove – preko web stranice Humble Bundle i time financirao dobrotvorne ustanove koje rade dobre stvari. Ljudi su bili toliko velikodušni i entuzijastični da je Bundle oborio i neke rekorde. Što je još važnije, ljudi koji su donirali novac u svrhu kupnje Humble Bundle paketa omogućili su Pravnom fondu za stripove (CBLDF) i dobrotvornim ustanovama koje podupire Gaiman Foundation, uključujući i Pravni fond, da pomognu mnogim ljudima.

Ljudi su pitali hoće li knjige i stripovi biti dostupni putem stranice Humble Bundle i nakon toga. Rekao sam ne. Bili su dio paketa Humble Bundle, to je prošlo i to je to.

Svijet je opasnije mjesto nego li je bio prije 14 mjeseci. Izbjeglice trebaju pomoć i potporu. Sloboda govora je ugrožena.

Vratio sam originalni Humble Bundle of Gaiman extreme and collectible raritites paket i dodao neke nove sitnice, uključujući audio priče. Bundle paket je namijenjen UN Agenciji za izbjeglice, zakladi Gaiman Foundation (koja opet podržava druge vrijedne ciljeve). Kupite sebi knjige, priče i slične sitnice ako prvi put niste to učinili. Poklonite ih prijateljima. To će nešto značiti.

Ako se pitate što je Humble Bundle ovo je originalni post.

screen-shot-2015-09-08-at-7-27-38-pm

Spisateljska karijera duga više od trideset godina sa sobom nosi stvari – knjige, stripove i razne druge stvari – koje iz ovog ili onog razloga postanu rijetke. Prestanu ih izdavati. Uglavnom jer Vam je zbog njih neugodno ili ne želite da budu objavljene. Ili jer su okolnosti protiv Vas. Ili zato što je nešto objavljeno samo u posebnom, ograničenom izdanju.

U podrumu imam knjižnicu prepunu rijetkih primjeraka. Od nekih imam samo po jedan primjerak. Za jednu knjigu, tvrdi uvez biografije benda Duran Duran, sam prije jedno osam godina platio 800$ zapanjen da bi itko tražio toliku svotu, no svjestan da sam do tad vidio samo još jedan primjerak. (Prošli tjedan sam vidio još jedan i cijena je bila preko 4000$).

Prije mnogo godina sam tužio izdavača zbog neplaćanja tantijema, registriranja mojih autorskih prava na svoje ime i raznih drugih stvari. I, jer mi se to činilo ispravno, odlučio sam da ću sav koji zaradim od tužbe dati u dobrotvorne svrhe. Dugo nakon što je parnica završila i sve financije su riješene, dobio sam poveću svotu novca. Nisam sve htio dati jednoj dobrotvornoj ustanovi pa sam toga formirao zakladu Gaiman Foundation koja je, tijekom nekoliko godina, koristila taj novac U Dobre Svrhe. Zaklada Gaiman Foundation je financirala obrazovni program Pravnog fonda za stripove (CBLDF), razne inicijative za slobodu govora, Moth High School Program koji uči djecu snazi pričanja vlastitih priča; uz to potpomaže i druge ciljeve kao što je dobrotvorna udruga Lava Mae  koja omogućava tuševe i kupaonice za beskućnike u San Franciscu.

Bilo je lijepo davati novac vrijednim ciljevima, osobito kad su rezultati trenutni i očiti.

Jedini problem je što je inicijalna svota od tužbe gotovo potrošena. Ja sam također davao novac zakladi Gaiman, no prošle godine mi je Holly Gaiman (ne samo moja kći nego i vrsna dizajnerica šešira, no trenutno studira vođenje neprofitnih organizacija i njena pomoć mi je bila neprocjenjiva u profesionalnom radu zaklade) istakla da želim li da zaklada nastavi s radom potrebno je da stavim veliku svotu novca u obliku donacije. I počeo sam razmišljati…

Prije nekoliko godina sam sudjelovao u jednoj od prvih Humble Bundle akcija u obliku paketa knjiga i ostao sam zadivljen Humble Bundle konceptom. Stavili bi na stranicu e-knjige (u ono vrijeme, djela koja nisu u tisku ili nisu dostupna) bez DRM (Digital Rights Managment) autorskih prava: neke bi bile dostupne bilo kome tko bi platio bilo koju svotu, neke samo onima koji bi platili više od prosjeka, neke onome tko bi platio više od određenog iznosa. Umjetnici i pisci bi dobili honorar i novac bi otišao za dobar cilj – pri plaćanju knjiga mogli ste odabrati koja svota novca za dobrotvorne svrhe ide kojoj dobrotvornoj ustanovi, koja svota ide autorima, koja portalu Humble Bundle.

Hmm. Počela se formirati ideja.

Charles Brownstein iz Pravnog fonda za stripove (CBLDF) je uvijek spreman saslušati moje čudne ideje. Ova mu se svidjela.

Ideja je bila ova:

U Humble Bundle paket ću staviti sve rijetke stvari koje pronađemo.

Knjige koje su odavno nestale iz tiska, priče i slične stvari za koje bi kolekcionari platili na tisuće dolara, slabo poznati i nekolekcionarski stripovi i letci te naslovnice časopisa. Čak i stvari zbog kojih mi je pomalo neugodno (kao na primjer biografija benda Duran Duran, čiji Vas tvrdi uvez danas može olakšati za desetke tisuća dolara, ako uspijete pronaći koji).

Knjige koje nisu u tisku već 30 godina, kao na primjer Ghastly Beyond Belief, kolekcija citata iz najčudnijih SF i fantasy knjiga i filmova koje smo Kim Newman i ja sakupili kad smo redom imali 23 i 24 godine. Stvari koje su potpuno privatne i nikad prije nisu bile u prodaji, kao recimo Love Fishie, zbirka poezije i pisama za mene od moje kćerke Maddie (8 godina), te moje za nju sakupljene u knjigu (uz pomoć moje pomoćnice Sjajne Lorraine) kao poklon za moj 42. rođendan.

Dvije knjige u izdanju Knockabout Comics, davno nestale iz tiska: Outrageous Tales from the Old Testament i Seven Deadly Sins, što sadrže priče koje sam napisao ili nacrtao ja, Alan Moore, Hunt Emerson, Dave Gibbons, Dave McKean i cijeli niz drugih.

Rijetki stripovi nedostupni u tisku, autori smo ja i Bryan Talbot, ja i Mark Buckingham, pa čak i ja i Bryan Talbot i Mark Buckingham.

Tu bi se nalazile i kratke priče, i slične kolekcije u nezavisnim izdanjima, na primjer Angels and Visitations i Little Gold Book of Ghastly Stuff koje sadrže priče što su s vremenom osvojile nagrade i sakupljene su u veće, službenije kolekcije (Smoke and Mirrors, etc.) kao i priče koje od tada nitko nije vidio, da ne spominjem publicističke članke, recimo onaj o učinku alkohola na pisca, ili onaj gdje sam proveo 24 sata na ulicama četvrti Soho, članci koji se danas spominju samo kao glasine i tračevi.

Dio toga bi čak bila i moja kratka priča pod naslovom Manuscript Found in a Milk Bottle, objavljena 1985. koja je toliko loša da nikad nisam dopustio da je opet tiskaju. Čak ni da time mladim piscima daju nadu da sam i ja nekad bio grozno loš, da i za svih njih ima nade.

Charlesu iz CBLDF-a se ideja svidjela.

Sreća da mu se ideja svidjela. Imao je toliko posla oko koordinacije, potrage, razgovora s ljudima oko sklapanja ugovora s umjetnicima i izdavačima i svi su potpisali, morao je napraviti sve to. To je i odradio, zadovoljno i susretljivo i neprigovarački.

Ljudima iz tvrtke Humble Bundle se ideja također svidjela.

Prihod od paketa Humble Bundle se dijeli između autora i dobrotvornih udruga, s time da kupac Humble Bundle paketa sam određuje kako se dijeli postotak koji ide dobrotvornim udrugama.

Cijeli moj dio autorskog prihoda od Humble Bundle paket ide direktno natrag u zakladu Gaiman Foundation. (Moja agentica Merrilee je također donirala svoj honorar tako da 100% novca pristiglog meni ide natrag u zakladu.)

Naravno, tu ima u drugih autora, umjetnika i izdavača. Neki su tražili da njihov novac ide u dobrotvorne svrhe, a neki, sasvim razumno, tim novcem plaćaju stanarinu i kupuju hranu.

(Prvotno smo se nadali da ćemo pristigli novac moći podijeliti i između CBLDF-a i zaklade Gaiman Foundation no u zadnjih nekoliko dana procesa organizacije smo shvatili da je to nezgodno, stoga smo za drugu dobrotvornu ustanovu odabrali Moth Educational Program: radi se o programu Moth Storytelling in High Schools, napravili su neke jako dobre stvari i ponosan sam što ih potpomažem.)

U većini slučajeva Humble Bundle voli ljudima objasniti da plaćaju koliko žele za otprilike 100$ vrijedne igre, knjige ili stripove. Ovim stvarima je teško odrediti cijenu – kupnja knjiga Duran Duran i Ghastly Beyond Belief bi Vas sve zajedno mogla stajati na tisuće dolara. U ovom slučaju ćete dobiti nekoliko e-knjiga ako platite koliko želite, još više e-knjiga ako platite više od prosjeka i birano grožđe (kao Duran Duran i Manuscript Found in a Milk Bottle) ako platite više od 15$.

Sveukupno ima oko 1300 stranica knjiga i stripova bez DRM (Digital Rights Managment) autorskih prava te beletristike i publicistike. Tu je čak i scenarij za jednu epizodu serije Babylon 5 koju sam napisao.
Ove knjige, stripovi i slično će biti dostupni za vrijeme dvotjednog trajanja on-line prodaje paketa Humble Bundle. Nakon toga će opet nestati. Ovo vam je doista zadnja prilika da ih pročitate.

Kliknite na link https://www.humblebundle.com/books/science-fiction-manga-book-bundle. Odvest će Vas na stranicu koja će izgledati ovako nekako i tu ćete imati izbor između mnogobrojnih stranica e-knjiga.

screen-shot-humble-bundle

I zapamtite, plaćate po principu „daj koliko želiš”. (Ako želite platiti tisuće dolara koliko bi Vas koštalo da kupite ovakve kolekcionarske pakete, možete to napraviti. Bio bih vam zahvalan, a bile bi Vam zahvalne i razne dobrotvorne ustanove a da ni ne spominjem umjetnike, druge autore i tako redom.)

Hvala Charlesu Brownsteinu, Mary Edgeberg, Holly Gaiman, Cat Mithos i Christine DiRocco iz mog tima, hvala mojoj agentici Merrillee Heifetz, hvala svima koji su nacrtali ili objavili ili na bilo koji način dali dopuštenje da objavimo paket, hvala Mikeu Maheru i timu iz izdavačke tvrtke Scribe na izradi e-knjiga i iznad svega, hvala svima u tvrtci Humble Bundle na neumornom radu za divne ciljeve.

Nadam se da ćete uživati u svih 1289 rijetkih i kolekcionarskih stranica. Čak i u tekstu Manuscript Found In a Milk Bottle.

