O posvetama i radio dramama (26.09.2016)

http://journal.neilgaiman.com/2016/09/on-dedications-radio-plays.html

Jutros sam završio s posljednjim od posljednjih čitanja ‘Norse Mythology’ [Nordijska mitologija, op.prev.]. Zapazio sam jedan odlomak što se sam od sebe duplicirao, popravio nekoliko nespretnih rečenica i na mjestu gdje sam mislio na jedno a natipkao drugo sam promijenio riječ ‘stone’ [kamen, op.prev] u ‘iron’ [željezo, op.prev.]. Pregledao sam pojmovnik.

I onda je preostala još jedna stvar.

Posvećivanje knjiga je čudan proces, kombinacija hira, nepredvidivosti, nepodmirenih dugova i bogova koje treba umiriti. Uglavnom promišljate tko bi bio najsretniji da mu posvetite knjigu i tko je najprikladnija osoba za knjigu koju ste napisali.

Ali ponekad ne morate promišljati. Ponekad je jednostavno očito.

Posvetio sam ‘Norse Mythology’ nekome koga nije ni bilo do prije dva dana, a sada je tu, i nekome koga još nisam upoznao, nosio, zagrlio ili mu pjevao (ali hoću, ubrzo). Mom prvom unuku, Everettu, djetetu mog najstarijeg sina Michaela i njegove supruge Courtney (naravno Courtney je odradila teži dio posla) koji se rodio prije otprilike 48 sati.

Imam unuka. Holly, Maddy i Ash imaju nećaka (i Ash se ima s kim igrati dok bude odrastao). Ponosan sam i sretan djed.

everett

‘Norse Mythology’ je Everettova knjiga.

stardust_cast

Ovo je fotografija glumačke postave – gotovo svih, ima tajni i iznenađenja – dvodijelne BBC-jeve adaptacije romana ‘Stardust’ koja izlazi u prosincu. (Evo popisa glumaca: http://www.bbc.co.uk/programmes/articles/1CJhmxQCq99GBn26FLh7qnk/stardust-whos-who).

BBC je za stanovnike Ujedinjenog Kraljevstva otvorio natječaj za originalne autorske crteže – detalji su ovdje http://www.bbc.co.uk/programmes/articles/4m9W7cDHhnCDrBlBrkmL2YW/competition-draw-neil-gaimans-stardust-for-radio-4)

Ali ne morate biti građanin Ujedinjenog Kraljevstva da bi je poslušali. Možete je poslušati iz cijelog svijeta, putem magije interneta ili BBC iPlayer aplikacije u trajanju od mjesec dana nakon emitiranja.

To nije i jedina ovogodišnja adaptacija jedne od mojih priča za Radio Four. Tu je i (manja) glumačka postava radio drame ‘How the Marquis Got His Coat Back’ [Kako je markiz dobio natrag svoj kaput, op.prev.]:

how-the-marquis-got-his-coat-back_cast

i da, i ja sam tu. Bio sam prisutan i glumio sam zajedno s Bernardom Cribbinsom, Adrianom Lesterom, Patersonom Josephom, Donom Warringtonom i svima ostalima i bilo je NEVJEROJATNO.

‘How the Marquis Got His Coat Back’ će se emitirati na BBC Radio 4 početkom Studenog (ja mislim).

U SAD-u se možete putem sms poruke registrirati za glasovanje: https://www.hello.vote/ na ovoj stranici se nalaze detalji. Registrirajte se. Glasajte. Vaš glas ima težinu. Glasajte.

