Robert E McGinnis i tajna nove naslovnice (27.07.2016)

http://journal.neilgaiman.com/2016/07/robert-e-mcginnis-and-secret-of-new.html

Već jako dugo sam obožavatelj naslovnica Roberta McGinnisa. Sjećam se prve koju sam otkrio (Radi se o naslovnici romana o Jamesu Bondu, „Dijamanti su vječni”, Iana Fleminga koju sam otkrio kad sam imao oko 9 godina. Na korice su stavili filmski plakat što me zbunilo jer radnja knjige nije ista kao i radnja filma.)
I pretpostavljao sam da je već davno otišao u mirovinu.

Prije otprilike godinu dana Jennifer Brehl i ja smo razgovarali. Jennifer je moja urednica u izdavačkoj kući William Morrow i jedna od najboljih, najrazumnijih i najmudrijih osoba u mom životu. Sretan sam što je imam. Razgovarali smo o džepnim izdanjima i o tome kako se izdavači danas manje trude oko njih. Raspričao sam se o tome kako su džepna izdanja nekad bila predivna, i naslikana, i imala su toliko toga za reći. I koliko mi nedostaju naslovnice iz 50-ih, 60-ih i 70-ih, one koje sam sakupljao i kupovao početkom vremena.

Razgovor je nekako odveo do toga da sam upitao bi li Harper Collins za masovno tržište izdao set mojih džepnih izdanja s retro naslovnicama i Jennifer je odgovorila da bi.

Nekoliko dana kasnije sam bio u DreamHaven Books knjižari u Minneapolisu. Primijetio sam predivnu naslovnicu stare knjige na polici. „Tko je ovo napravio?” upitao sam Grega Kettera.

„Robert McGinnis” odgovorio je Greg. „Zapravo imamo cijelu knjigu posvećenu McGinnisovoj umjetnosti.” Pokazao mi je. ‘The Art of Robert McGinnis’ (https://www.amazon.com/gp/product/1781162174/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&linkCode=sl1&tag=httpwwwneilga-20&linkId=219ab08da641705c18f46fc30c6cc704). Ovo je naslovnica:

r-mcginnis-naslovnica

Iznenadilo me koliko je knjiga nova. Izdana je nekoliko mjeseci ranije. „O da. Bob još slika. Ima barem 90 godina.”

(Napunio je 90 godina u veljači 2016.)

Poslao sam Jennifer poruku i pitao postoji li i najmanja šansa da je g. McGinnis zainteresiran za izradu naslovnice džepnih izdanja koja smo planirali. Rekao je da.

Kažem to tako nemarno. Ali on je doista u mirovini i nema email, i samo zato što je umjetnički direktor Morrowa radio s njim, i zaintrigirala ga je narudžba… i ROBERT MCGINNIS JE REKAO DA.

Poslao je prvu sliku, onu za „Američke bogove”. Bila je savršena. Sada smo sve što nije naslovnica morali napraviti kako treba.

Todd Klein, najbolji pisac teksta u stripovima, je došao napraviti logo za svaku knjigu i pomoći u dizajniranju fonta da svaka knjiga izgleda kao da potječe iz određenog perioda.

Svaka McGinnisova slika je bila bolja od prethodne. Svaki logo i prijelom Todda Kleina je bio uvjerljiviji i točniji. Sve je veličanstveno.

Dakle… planirali smo ovo objaviti na mnogo organiziraniji način. Neću vam reći o kojim se knjigama radi niti ću vam pokazati naslovnice, osim ove jedne.

Razlog je taj što je zbog nadolazeće serije Američki bogovi (2017.) nastala ogromna potražnja za primjercima „Američkih bogova”. Ljudi koji je nisu nikad čitali su počeli kupovati knjige da vide zašto je nastala pusta strka. Ljudi koji su je davno čitali i darovali svoj primjerak kupili su nove da ih mogu opet pročitati.

Izdavačima je ponestalo knjiga za prodaju.

Iz tog razloga su ubrzali tiskanje novog džepnog izdanja koje je trebalo izaći tek za nekoliko mjeseci (za slučaj da ste se pitali tekst knjige je Autorov odabrani tekst [Author’s preferred text, op.prev.]).

To znači da će verzija džepnog izdanja s novom naslovnicom izaći puno ranije nego što smo mislili. I vrlo vjerojatno će sutra biti na Amazonu.

I htio sam da to prvo čujete od mene. Još neko vrijeme nećete vidjeti ostale naslovnice Robert E McGinnisa (i svaka izgleda kao drugačija knjiga iz drugog perioda). Ali ovo je prva među njima.

U mojoj i Toddovoj glavi otprilike spada u 1971. godinu…

Jeste li spremni?

U redu….

Idemo…

americangods-cover-mcginnis

…čekajte samo dok vidite ostale.

Leave a Reply

