U Jordanu (12.05.2014.)

LINK NA ORIGINALNI POST: http://journal.neilgaiman.com/2014/05/in-jordan.html

Danas kasno popodne sam sletio u Jordan. Trenutno sam u hotelu. Budim se u 6 sati ujutro radi prijevoza – moram doći u kamp rano ujutro, na vrijeme za dijeljenje kruha.

Od početka sirijskog rata više od dva i pol milijuna ljudi je pobjeglo od sukoba i otišlo negdje drugdje. Njih pola milijuna je došlo u Jordan. Jordan broji nešto više od 6 milijuna stanovnika. Ako ćemo u postotcima, to bi se dogodilo da u razdoblju od nekoliko godina dvadeset pet milijuna ljudi dođe u SAD kao izbjeglice ili da pet milijuna ljudi zatraži utočište u Velikoj Britaniji. To znači da ovdje puno, puno ljudi dijeli dom sa sirijskim obiteljima. Znači da ima izbjegličkih kampova – malih gradova sagrađenih u pustinji, sve privremene građevine.

UNHCR – United Nations Refugee Agency – me pozvao da dođem ovdje ne bi li snimio jedan ili više kratkih filmova, ispričao priče i napisao članke u svrhu skretanja pozornosti na događanja u izbjegličkim kampovima.

Napravili su web stranicu na http://donate.unhcr.org/neilgaiman da ljudi mogu pratiti zbivanja i vidjeti što se događa.

Iz više razloga, sam sebe sam spakirao za ovaj put i užasno to obavio i pozaboravljao što trebam ponijeti. I svaki put kad postanem mrzovoljan zbog nečega što nemam sjetim se da su ljudi koje ću sutra posjetiti ponijeli sa sobom samo ono što su mogli nositi na put od stotine kilometara – a to je uključivalo i djecu…

 

