Trinaest svjećica i divan rođendan (09.2.2014.)

LINK NA ORIGINALNI POST: http://journal.neilgaiman.com/2014/02/the-thirteen-clocks-and-wonderful.html

Dan je bio 9. veljače 2001. Prethodne dvije godine sam većinom proveo u pisanju romana (začudo, većinom u kući koju sam trenutno posudio) i sada sam napokon trebao početi pisati blog. (Kojeg sam iz opskurnih razloga što se uglavnom tiču moju agentice Merrilee, uglavnom zvao moj blogger, možda zato što se server začudo i dalje nalazi na Bloggeru.) Još nije postao NeilGaiman.com – dnevnik smo započeli na Americangods.com dok je sadržavao samo odbrojavanje [do objave romana] i blog.

Napisao sam:

19. lipnja 2001. je datum izdavanja „Američkih bogova” knjige koja jako podsjeća na prvi roman, usprkos mnogobrojnim policama u ovom uredu ispunjenim knjigama s mojim imenom na hrbatu. (Možda zato što se radi o prvom dužem djelu koje sam napravio bez ičije suradnje, i koje nije prvotno bilo nešto drugo.) A ovo, za slučaj da ste se pitali, je neredoviti dnevnik na web stranici americangods.com. Ideja je da dnevnik odbrojava dane do izdavanja knjige te da nas isprati kroz američko i britansko izdavanje kao i kroz turneju u lipnju i srpnju povodom objave knjige.

Prvi put sam svojoj urednici, nenadmašnoj Jennifer Hershey, predložio ovako nešto prije otprilike godinu dana, dok sam još pisao knjigu (proces koji je potrajao naredna 3 tjedna). Ona je smatrala da treba pričekati dok knjiga ne bude na pokretnoj traci na putu do samog izdavanja i time literarni svijet poštedjeti napisa u stilu: „13. veljače: napisao nešto. Ispalo sranje. I „14. veljače: napisao nešto genijalno. Ovo će biti ludilo roman. Stvarno hoće.”Pa zatim: „15. veljače: ne, ipak je sranje” i tako dalje. Nešto kao hrvanje s medvjedom. Povremeno sam ja bio na vrhu. Većinu vremena je medvjed bio na vrhu. Tako da ste propustili prizor autora kako zabezeknuto bulji dok mu rukopis postaje sve dulji i dulji a rokovi lete kao suho lišće na olujnom vjetru i knjiga ostaje nedovršena.

I onda je jednoga dana prije otprilike tri tjedna bila završena. I nakon toga sam je tjedan dana kratio i uređivao. (Na letu kući iz Irske sam čitao „O pisanju” Stephena Kinga, tamo sam radio završne preinake i promjene, i njegov rat prilozima me tako ražestio da sam pretražio cijeli rukopis u potrazi za nastavcima ‘—ly’ i sumnjičavo zurio u svaki prilog prije nego bi ga ostavio na životu ili bi ga poslao u zaborav. Dosta ih je preživjelo. Ipak, prema staroj poslovici Bog je više zadovoljan s prilozima nego s imenicama…)

Danas sam napisao pismo za uvod u Quick and Dirty izdanje [priručnik za studente književnosti, op. prev.] koje će objaviti izdavačka kuća Harper – preuzeto iz teksta koji sam im poslao, tako da će biti puno transatlantskog pravopisa, čudnih grešaka u formatiranju i slično ali će poslužiti kao nešto što možemo dati kupcima za knjižare i ljudima koji dobivaju rane rukopise da mogu vidjeti kakva je ovo knjiga.

Nemam pojma kakva je ovo knjiga. Ili točnije, nigdje nema nešto slično što mogu navesti kao primjer. Prije ili kasnije neki će recenzent reći nešto glupavo ali pamtljivo u stilu: „da je JRR Tolkien napisao The Bonfire of Vanities…” i to će završiti na koricama džepnoga izdanja i otjerati sve koji bi možda uživali u knjizi.

Web stranica je ubrzo postala Neilgaiman.com i izgledala je otprilike ovako.

American Gods blog image 1

Blog je izgledao ovako.

A onda je krajem 2002. više izgledao ovako:

American Gods blog image 2

a pojedini tekstovi na blogu su izgledali ovako:

American Gods blog image 3

A potom je u siječnju 2006. počeo izgledati onako kako izgleda danas. Što zapravo znači da današnja verzija stranice treba promjenu od vrha do dna…

Samo da znate, na stranu škripavo sučelje, pogubljeni linkovi i slično, ovaj blog danas ima trinaest godina. U internetskim godinama to znači da se radi o ogromnoj, usporenoj stvari, prekrivenoj paučinom, s dubokim baritonom nalik planini koja se pokušava sjetiti kako se govori. U ljudskim godinama to znači da ima akne i taman je prošlo batmicvu i trtari od pisanja zahvalnica svim odraslima koji su mu tutnuli omotnice s čekovima.

Sigurno niste istraživali po ovoj stranici. Ni ja nisam već dugo vremena…

Pa sam vam mislio dati poticaj da njuškate okolo. Webgloblin se bacio na posao i sada po web stranici Neilgaiman.com ima ovaj, tragova. Nagrada će biti Google Hangout sa mnom. (Druga nagrada, prema pričljivom komičaru u mojoj podsvijesti, će biti DVA Google Hangouta sa mnom.)

Sretan blogđendan.

