The Art of Asking (03.3.2013.)

LINK NA ORIGINALNI POST: http://journal.neilgaiman.com/2013/03/the-art-of-asking.html

U dan i pol preko milijun ljudi je pogledalo ovaj govor, na web stranici neprofitne organizacije TED i na YouTubeu.

Tako sam ponosan na nju. Doista: nikad nisam bio sretniji nego dok sam gledao kako prima ovacije a svjedočiti viralnom uspjehu ovog videa je bio pravi užitak.

Proteklih šest mjeseci je znalo biti teško dok je radila na govoru. Ponekad i užasno teško: činilo se da je u braku i treća osoba. Tu sam bio ja, Amanda i Amandin TED govor, i provodila je puno više vremena s TED govorom nego sa mnom.

Ispočetka sam bio mrzovoljan i ljubomoran i osjećao se izostavljeno a onda kad sam čuo ranu verziju govora privuklo me gledati nju dok stvara govor (i gledati kako pokušava skratiti govor na 12 minuta) i pri kraju sam je uživao gledati kako drži govor školskoj djeci i našim prijateljima i meni i Anthonyu i kad sam se prehladio potjerao sam je iz kuće na nekoliko dana jer nisam htio da joj bolest poremeti govor…

Potom smo otišli u TED i sav trud se isplatio. Nastupila je između Sergeia Brina i Larrya Lessiga i održala svoj govor. Ljudi koji su joj idućih nekoliko dana prilazili i čestitali su ljudi za koje ste čuli, ljudi koji mijenjaju svijet.

I kad mi je tog popodneva netko prišao i rekao, „Vi ste sigurno gospodin Palmer”, rekao sam „Da, pretpostavljam da jesam”, i luđački sam zračio od ponosa.

Pogledajte govor.

Zove se The Art of Asking. [Umjetnost pitanja, op.prev.]

Dok je radila na njemu mislio sam da je tema njen Kickstarter i da se najviše odnosi na glazbenike ali dok su ljudi pričali o njemu i dok je postajao viralan shvatio sam da govori o nečemu puno većem.

(Na nekoliko dana sam u Velikoj Britaniji. Upravo sam održao glavni govor na festivalu studentskog filma WATERSPRITE na Cambridgeu. Danas ću s BlackBerry filmskom ekipom po Londonu gledati vrste papira i slične stvari za Calendar of Tales [kolekcija 12 priča na temu mjeseci u godini, op.prev.] Sutra ujutro je press konferencija povodom premijere radio drame Neverwhere na Radio 4 i upoznat ću BERNARDA CRIBBINSA. Pravi blog post USKORO.)

