Pustolovine scenarističkoga zanata (17.05.2011)

LINK NA ORIGINALNI POST: http://journal.neilgaiman.com/2011/05/adventures-in-screen-trade.html

Matt in the TARDIS

Danas je predivan proljetni dan: trešnja i šljiva su prekrivene bijelim cvjetovima a jabuka jarko crvenim pupoljcima; pčele su napokon izašle u istraživanje, stabla su se odjenula u proljetno lišće prozirno zelene boje, nebo ove godine još nije bilo ovako plavo, trava više nema tužnu zimsku smeđu već je zelena i posuta žutim maslačcima, grimiznim ljubičicama i divljim bijelim cvijećem a ja pišem u dnu vrta. Vani ptice pjevaju, a na prastarom CD playeru u sjenici sviraju Jason Webley i T.V Smith.

Pišem ali sam odlučio prestati pisati ono što bi trebao pisati da stavim misli na papir (što je glup izraz jer ionako idu s moje tipkovnice preko računala do Bloggera. Ali „staviti misli na ekran računala” jednostavno izgleda pogrešno).

Proteklih nekoliko dana je bilo čudno. Ne loše čudno.

Moja epizoda serije Doctor Who (zove se ‘The Doctor’s Wife‘ i naslov doista ne otkriva ništa, iako možda ne znači ono što mislite da znači) je u subotu emitirana u Velikoj Britaniji i u SAD-u. Zbog vlastitog zdravog razuma sam se držao što sam dalje mogao od interneta, ne znajući što će ljudi misliti i bez želje da saznam.

Doduše, za vrijeme emitiranja na BBC-u provjerio sam Twitter i zapanjilo me na tisuće nepročitanih poruka i činjenica da je Neil Gaiman trend tema u Velikoj Britaniji, zajedno sa Suranne Jones i TARDIS i da smo te večeri, u tom trenutku nadmašili natjecanje za pjesmu Eurovizije. (Začudo i zadivljujuće, dovoljno ljudi se na Twitteru prepiralo oko toga podsjeća li ih Surrane Jones na Helenu Bonham Carter da je nekim čudom i Helena Bonham Carter također bila trend tema na Twitteru.) Kasnije te večeri sam vidio da je TARDIS trend tema u SAD-u i Kanadi i da sam u razdoblju od osam sati primio Twitter poruka ili su me na Twitteru spomenuli u iznosu od oko 20 000 tisuća puta.

Ne sjećam se kad sam zadnji put vidio toliku količinu koncentriranog entuzijazma zbog nekog svog projekta. ‘The Doctor’s Wife‘ je čini se dotaknula neki živac. Ovaj, u dobrom smislu. Sretni živac. Svi nisu bili oduševljeni niti se svima svidjelo ali činilo se da se svidjelo velikoj većini. (Usput, mislim da je dobro da se svim ljudima jednako ne sviđaju sve stvari. O ukusima se, kao što su Rimljani istaknuli, ne raspravlja i uvjeravati nekoga da mora voljeti nešto što ne voli ili da ne treba voljeti nešto što voli je besmisleno i glupo. Volimo različite stvari i to je dio radosti ljudskog postojanja i dio razloga zašto mogu živjeti od stvaranja umjetnosti.)

Potom sam se idućih 48 sati osjećao kao da se vraćam s jako dalekog puta. Nervoza se nije izgubila kad je epizoda emitirana, kao što sam očekivao. Polako je opadala kako su pristizale poruke od prijatelja koji su je pogledali i svidjela im se, i kad sam pokazao gotovu epizodu (i cijelu epizodu emisije Doctor Who Confidential, pod nazivom ‘Bigger on the Inside‘ što je prvotni naslov epizode a da ne spominjem etiketa na blogu za bilo kakav spomen moje epizode serije Doctor Who još od večere sa Steven Moffatom) Maddy i njenoj prijateljici Anni-Rose i svidjela im se.

U ponedjeljak ujutro sam odgovorio na hrpu pitanja na web stranici Guardiana (kliknite na skraćene odgovore i prikazat će se puni odgovori, ili pročitajte komentare i ima jedno pitanje na kraju koje nije na skraćenom popisu)  i prilikom odgovaranja na pitanja se divio činjenici koliko je TV-a rezultat ograničenja u proračunu i vremenu – i vremena za snimanje i vremena za pričanje priče. (Odgovor na većinu „Zašto nismo vidjeli…?” ili „Zašto nismo saznali…?” je, pa, da smo jednom na to odgovorili, u ovoj ili onoj verziji scenarija samo ili sam taj dio izbacio zbog tijeka priče ili je završio na podu montažne sobe nakon snimanja.)

I nakon što je prošao još jedan dan vratio sam ravnotežu, čudno raspoloženje je iščezlo i svijet se opet čini normalan, nešto na čemu sam protekle dvije godine nevjerojatno puno radio je završeno i pušteno u svijet te mi više ne pripada.

I ako Vam se svidjelo (i da, meni se jako svidjelo) zasluge idu izuzetnoj glumačkoj ekipi – Matt Smith, Suranne Jones, Arthur Darvill, Karen Gillan; Elizabeth Berrington (koju nisam upoznao) te Adrian Schiller, Paul Kasey i predivan glas Michaela Sheena; redatelj Richard Clark, dizajner produkcije Michael Pickwoad, script supervisori, prvo Brian Minchin potom Lindsey Alford, producenti iz kompanije W, Piers Wenger i Beth Willis te Sanne Wohlenberg (nevjerojatno je koliki broj nekih od najupečatljivijih rečenica dijaloga je nastao nakon što je Beth rekla „Da, ali ne shvaćam, ZAŠTO oni jednostavno ne bi…?” i ja sam shvatio da moram napisati nešto za što sam mislio da svi mogu pratiti) i najviše od svih Oodfatheru, Stevenu Moffatu, koji me ohrabrio u mom ludilu, spasio me kad sam mu rekao da sam napisao previše verzija scenarija i da više ne mogu, dao je scenariju neke od najboljih rečenica i brzinski je u zadnji tren preradio nekoliko scena kad su lokacije nestale iz proračunskih razloga.

Također hvala Stevenu Manfredu koji je godinama bio moj osobni tajanstveni Doctor Who Diler i kad sam se upustio u ovo ludilo također postao moja osobna Doktor Who Enciklopedija.

(I hvala, hvala, tisuću puta hvala Russellu T Daviesu koji je vratio Doctor Who iz praznine te ga sastavio i poslao natrag u budućnost sa konkretnom misijom: zabaviti, zadiviti i izazvati čuđenje kod publike dok pri tome neki od njih gledaju iz relativne sigurnosti, sakriveni iza kauča.)

Ova epizoda još nije došla do Australije pa ću se truditi da na blog ne stavljam spoilere, ali može se dogoditi da stavim linkove na mjesta koja sadrže spoilere tako da slijedite linkove na vlastiti rizik.

Ako ste u Velikoj Britaniji, epizoda je objavljena na iPlayeru idućih pet dana. Evo linka:
http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/b011884d/Doctor_Who_Series_6_The_Doctors_Wife/

Ako ste u SAD-u BBC America ima reprize subotom, zajedno s hrpom epizoda serije Doctor Who. Pogledajte raspored emitiranja ili posjetite stranicu serije Doctor Who.

Ako ste u Kanadi epizoda je dostupna putem streaminga na http://watch.spacecast.com/doctor-who/doctor-who-season-6/doctor-who-the-doctors-wife/

Na BBC-evim web stranicama serije Doctor Who je objavljen intervju u kojem govorim o dvije scene koje su izbačene iz epizode (jedna nije došla do faze snimanja, druga je snimljena ali izbačena) i također  govorim o pisanju kratkih priča i seriji Doctor Who povodom natjecanja koje BBC organizira za mlade pisce.

[sic]

Ako Vam se svidjela epizoda, puna epizoda serije BBC Confidential se nalazi na iPlayeru iduća tri tjedna. Oduševila me – od Hot Chocolate ‘You Sexy Thing‘ montaže sam osjetio nostalgiju i oduševljenje. Radi se o predivnom 45-minutnom dokumentarcu (i u sredini dobijete brzinski tečaj cateringa na filmskom setu).

BBC America na svojoj web stranici ima 15-minutnu verziju epizode Doctor Who Confidential.

Jedini razlog zbog kojeg sam pomalo sjetan jest što Amanda nije bila tu ni prilikom nervoze niti prilikom naknadnog olakšanja – trenutno je sa sestrom, u Yoga odmaralištu u Europi, bez interneta, telefona ili emaila i postaje rastezljiva te se, nadam se, oporavlja nakon uhićenja u Amsterdamu zbog sviranja ukulela na javnom mjestu.

Pristiže puno, puno pisama obožavatelja povodom epizode. Hvala Vam svima. Ovo mi je najdraže, poslala ga je Michelle Springer:

Bok, g. Gaiman! U ime obožavatelja serije Doctor Who iz McMurdo Station, Antarktika, želim Vam zahvaliti na nevjerojatnoj epizodi od prošlog tjedna! Od 151 osobe koja ovdje provodi zimu u izolaciji formirali smo malu ali odanu grupu ‘Who‘ obožavatelja i Vaša epizoda je bez sumnje najbolja ove sezone… štoviše, neki od nas ostali su budni do kasno vani na hladnoći i razgovarali o svemu što se dogodilo jer smo bili preuzbuđeni da odemo u tople spavaonice! S dna svijeta, hvala Vam na tako zabavnoj epizodi!

Mislim da mi se ovo toliko svidjelo jer 150 ljudi na Antarktici mi se samo po sebi čini kao premisa epizode Doctor Who.

Čini se da su mi težina i forma stabilni tako da sada moram kupiti potpuno novu garderobu s odjećom koja mi pristaje. Također sam jutros vadio krv i kolesterol mi je pao s 221 iz listopada (prepostavljam krajem siječnja kad sam počeo paziti na sebe) na 151 koliko iznosi od jutros. Nevjerojatno koliko znači prehrana od povrća i vježbanje kad se shvati ozbiljno. Živjelo povrće.

Doduše, još nisam odabrao Iduću Audio Knjigu Za Slušanje Dok Vježbam. Nekoliko knjiga je prošlo audiciju, ali ni jedna mi se nije svidjela. Otkrio sam da ne volim ponovno čitanje– slušanje knjiga koje sam već pročitao – za vrijeme vježbanja. Bez sumnje mi treba Što Će Se Iduće Dogoditi? element da natjeram sam sebe da idem vježbati na 40 minuta.

Nicole Quinn je pobijedila na natjecanju Američki Bogovi Uz Kompletnu Glumačku ekipu – ona je bila omiljeni glas svakome od trojice sudaca, snimila je svoje dionice u ponedjeljak.

Svidjelo mi se svih 20 finalista i sada sam već preslušao veliki broj preostalih 1300 natjecatelja i uistinu me zadivila kvaliteta zaprimljenih audicija.

Ranije sam spominjao cool tajnu stvar koju planiram po pitanju audio knjiga.

Više nije tajna.http://www.acx.com/ Audio Book Creation Exchange. Sastavit ću popis audio knjiga – knjiga koje bi rado čuo ali još ne postoje u audio formatu – uz pomoć Audible ACX sistema. Mislim da će biti zabavno. Ako ste autor, agent, studio producent/ton majstor ili glumac svakako posjetite web stranicu.

Više ne pišem u dnu vrta. Sad je puno kasniji sat, u krevetu sam i uistinu bi trebao završiti s pisanjem ovog posta i otići spavati.

Laku noć.

