Zabrana knjiga i bijeg s tavana (29.09.2009)

LINK NA ORIGINALNI POST: http://journal.neilgaiman.com/2009/09/on-banning-books-and-escaping-from.html

Još jedan nemam-baš-sve-konce-u-rukama dan. Probudio sam se u 5 ujutro uvjeren da ću opet utonuti u san, ali nisam. A eto. Lutam kućom neobrijan, u prastarom kućnom ogrtaču, pomalo zastrašujuć, poput ludog ujaka koji je pobjegao s tavana.

Sutra predviđaju mraz tako da je u tijeku mahnito branje jabuka i prikupljanje rajčica. Ja se ne bavim time. Ja nosim istrošeni ogrtač i pišem blog.

[sic]


Ovo je Tjedan zabranjenih knjiga (Banned Books Week). Izašao je poprilično suludi editorijal u Wall Street Journalu http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204518504574420882837440304.html?mod=googlenews_wsj koji objašnjava koliko je blesav Tjedan zabranjenih knjiga (na kraju krajeva, ako ste dijete i knjiga koju netko od roditelja nije htio da pročitate je uklonjena iz školske knjižnice ona nije doista zabranjena: uvijek možete uštedjeti džeparac, posjetiti dobro opskrbljenu knjižaru koja igrom slučaja postoji u svakom američkom gradiću te sami kupiti primjerak). Editorijal ne ide toliko daleko da tvrdi da su knjižnice Ne-američke, ali snažno implicira da knjižničari i ljudi koji rade u knjižnicama jesu, zajedno s ljudima koji podržavaju Prvi amandman – osim ako, razumljivo, kao Dobri Amerikanci ne pokušavaju spriječiti tuđu djecu da čitaju nešto što im ne odgovara. Priložili su i karikaturu Dobrog Amerikanca kojeg plaši Strašna Knjižničarka za slučaj da niste skužili poantu.

banned-books-karikatura

Normalni (iz moje perspektive) odgovor na editorijal se nalazi na Huffington Postu http://www.huffingtonpost.com/joan-e-bertin/banned-books-week-still-n_b_302248.html, iako su me više zaintrigirali tortni grafikoni na web stranici ALA (American Library Association) koji pokazuju koje se knjige osporavaju i tko ih osporava.http://www.ala.org/bbooks/frequentlychallengedbooks

Proteklih nekoliko mjeseci sam primio nekoliko pisama od knjižničara koji su me uključili u razgovor o srednjoškolskim knjižnicama koje se boje knjige The Graveyeard Book (najtužnije od svega je bilo zabrinuto pismo jedne srednjoškolske knjižničarke koja je htjela objasniti da nije imala namjeru pročitati knjigu već je od drugih knjižničara htjela doznati može li je taj tip knjige uvaliti u probleme) ali sve u svemu moje knjige uglavnom ne brane i ne osporavaju. Svjestan sam da bi moja iduća knjiga mogla poremetiti tu ravnotežu. Ili da bi neki tupan mogao odlučiti da treba osporiti Coraline ili The Graveyard Book ili Blueberry Girl

..

[sic]

