Anansi Boys, pitanje dana (25.05.2005)

LINK NA ORIGINALNI POST: http://journal.neilgaiman.com/2005/05/anansi-boys-question-of-day.asp

Neobična stvar kod ovog bloga je što pristižu pitanja o stvarima koje stalno planiram spomenuti. To se događa već četiri godine pa bi čovjek mislio da ću se naviknuti ali nikad nisam. Na primjer, jutros sam spletom okolnosti imao dugi razgovor s agenticom, a potom s urednicom da se treba pobrinuti da ljudi ne misle da je ANANSI BOYS nastavak AMERIČKIH BOGOVA. A večeras…

Pretpostavljam da je očito pitanje, ali da ne bude zabune, je li Anansi Boys nastavak Američkih bogova?

Dakle, dobro i pravovremeno pitanje. Ne, ANANSI BOYS nije nastavak AMERIČKIH BOGOVA. Zapravo sam ideju za ANANSI BOYS dobio dvije godine prije početka pisanja AMERIČKIH BOGOVA i posudio sam g. Nancya iz ANANSI BOYS (koji još nije bio napisan) za AMERIČKE BOGOVE. (Zanimljivo, dok sam danas pretraživao hard drive pronašao sam ranu skicu ANANSI BOYSA i zanimljivo, dvije uvodne scene scenarija ANANSI BOYS od četiri pet stranica koje sam napisao prije nego sam odlučio da će priča biti sretnija u prozi.) Što znači da postoje stvari koje možda znate o g. Nancyu ako ste ga već upoznali, (njegova sklonost prema karaokeu, na primjer, ili ljubav prema Carrie) stvari na koje bi mogli drugačije reagirati u romanu ANANSI BOYS.

Smatram da se roman nalazi u istom svijetu kao i AMERIČKI BOGOVI (Ali opet, nekoliko pronicljivih čitatelja mi je ukazalo na to da su AMERIČKI BOGOVI smješteni u istom svijetu kao i STARDUST, a te dvije priče nemaju ni približno isti okus.)

Za sada je novela imenom ‘The Monarch of Glen, koja govori o tome što je Shadow dalje radio, jedini pravi nastavak AMERIČKIH BOGOVA; izdana je u LEGENDS II Boba Silverberga.

Ovako sam opisao ANANSI BOYS u popratnom pismu uz neuvezanu lektoriranu knjigu koja je poslana kupcima za knjižare i ostalima:

Moj roman je uznemirujuća, neobična vrsta priče koja nije baš triler a nije ni komedija te ne može baš proći kao priča o duhovima (iako se u njoj pojavljuje barem jedan duh) niti je romantična komedija (iako u njoj ima romance i zasigurno je komedija, osim strašnih dijelova). Ako je morate klasificirati, mogla bi biti magični-horor-trilerski-nadnaravni-romantični-komični-obiteljski-ep, iako time izostavljam detektivske dijelove i većinu hrane.

Danas sam dobio e-mail u kojem me obavještavaju da će g. Lenny Henry čitati cjelovitu audio verziju knjige koja će biti dostupna u SAD- i UK-u. To je radosna stvar i dobra stvar. (Usput, mnogo poslastica vezanih uz Lennya se nalazi na http://www.lennyhenry.com/). Audio verzija ANANSI BOYSA izlazi kad i roman (20.rujna) i bit će dostupna za preuzimanje putem datoteke, u obliku CD-a te u mp3 formatu na CD-u.

Oni među vama koji se pitaju kako je to živjeti s piscem, pitanjima je kraj. Sve je objašnjeno (robotski) na http://scott-lynch.livejournal.com/127371.html.

Još jedna recenzija drame STARDUST  na http://www.windycitymediagroup.com/gay/lesbian/news/ARTICLE.php?AID=8324.

i preko The dreaming sam otkrio da je Green Man Review napravio recenziju scenarija MirrorMask. [link nije dostupan]

Spominju Vas u intervjuu Kevina Smoldera s Ericom Riceom u sklopu njegove virtualne promocije knjige. [sic] Mislite li da biste imali karijeru koju imate (u svim vrstama medija) da niste pisac znanstvene fantastike i fantasya?

Zanimljivo. (Jedna manja opaska — iako sam tijekom godina radio na nekoliko video igara, svaki put bi data tvrtka propala i ni jedna video igra nije ušla u proizvodnju. Ali zato jesam pisao radio drame pa se to poništi.) Mislim da je [Eric] kod nekih stvari u pravu — činjenicu da volim raditi na toliko polja olakšava to što je spekulativna fikcija postala jezik kojim govore mnogobrojni mediji. Ali razlog je i taj što volim raditi na različitim poljima i uvijek sam spreman napraviti nove pogreške u novim područjima. Smatram da su uvijek postojali ljudi kao ja koji su htjeli isprobati što je više moguće medija no sada je to lakše primijetiti jer ima više medija i u današnje vrijeme ljudi to primjećuju.

Članak Jasona Erika Lundberga o mojim kratkim pričama i identitetu se u redaktiranoj verziji nalazi ovdje http://strangehorizons.com/non-fiction/articles/the-old-switcheroo-a-study-in-neil-gaimans-use-of-character-reversal/. Vrijedi napomenuti da recenzija sadrži spoilere za četiri priče o kojima se govori (Troll Bridge, Other People, Foreign Parts i Harlequin Valentine) i možda da sadrži tezu koja se vjerojatno provlači u nekoliko duži književnih djela.

Veliki broj ljudi mi je pisao da mi kaže da sam službeno postao ‘blogebrity’ [blog celebrity].

I također stalno zaboravljam spomenuti da sam pročitao probnu kopiju Sethovog romana WIMBLEDON GREEN i svidio mi se. Duhovit, paranoičan, šarmantan grafički roman opsjednut stripovima (nalazi se ovdje) Definitivno vrijedi autora držati na oku.

I na kraju divan link zahvaljujući Jasmine…

Bok. Ima neko vrijeme da ste spomenuli da ćete pisati knjigu o grobljima. Mislila sam da bi Vam se mogla svidjeti stranica derelictlondon.com [sic]. Spominje se West Norwood groblje s katakombama i zanima me je li to mjesto na koje su nekad davno vodila ona vrata u Vašem podrumu?

Ne, to je bilo puno urednije groblje. I sviđaju mi se sva groblja na toj stranici. (Usput, snimio sam KRATKI FILM O JOHNU BOLTONU u Stoke Newingtonu, a fotografija Terrya Pratchetta i mene s romana Good Omens je snimljena na groblju Kensal Green, putem kojeg se G.K.Chesterton nadao da će dospiti u raj.)

I naposljetku…

Neil> Kako čitam Vaš blog proteklih nekoliko godina znam da Vam ne smeta kad Vas se ispravi po pitanju ovakvih sitnica, pa evo: ono što Maddy radi s bubnjarskim palicama nije, strogo gledano, ‘rimshot’. ‘Rimshot’ je kada se u isto vrijeme, istom palicom udara koža bubnja i metalni ili drveni dio s vanjske strane (the rim-eng.rub). Čuje se glasni ‘crack’ zvuk i time se dobije praktičan način da nešto naglasi ili da se natječe s gitaristima kojima su pojačala odvrnuta na 11.
Ono što Maddy radi (ba-dum, tish!) je najbolje zvati ‘sting’.
Vjerujte mi, ja sam bubnjar (desetljećima čekam da upotrijebim tu rečenicu!) Pozdrav, Peter Flint Buckingmashire, Engleska

