16 (30.10.2001)

http://journal.neilgaiman.com/2001/10/josh-kirby-has-died.asp

Umro je Josh Kirby.

Mislim da je prošlo gotovo dvadeset godina otkad sam zadnji put vidio Josha: umjetnik srcolikog lica s velikim treptavim očima i kljunastim nosom koji je živio u staroj oronuloj istočno-anglikanskoj župi. Užasno drag čovjek. Danas je poznat po naslovnicama britanskih izdanja Terrya Pratchetta – naslovnice nacrtane u živahnom, šarenom, eksplozivnom, preuveličanom stilu. Na nekoliko godina sredinom 80-ih svaki duhoviti fantasy roman objavljen u Ujedinjenom Kraljevstvu (i mnogobrojni koji su težili humoru) je imao naslovnicu Josha Kirbya. Terry Pratchett je dobio one stvarno dobre. Manje svijetli primjeri comic-fantasy žanra su dobili slike koje su izgledale kao da ih je netko naškrabao u jedno popodne, ili nekoliko popodneva (ako me pamćenje dobro služi slikao je samo na prirodnom svjetlu u jedinoj sobi u župi gdje je sunčeva svjetlost bila dobra.)

Prije toga, kad sam ga tek upoznao, još je radio naslovnice za SF romane, primjerice za seriju romana Lord Valentine’s Castle Boba Silverberga – ogromne, kompleksne slike koje su izdavači, kako je uvijek gunđao, tiskali preko korica u obliku tanke strip vrpce.

Sjećam se koliko me zapanjilo kad sam otkrio koliko stilova crtanja koristi i koliko naslovnica knjiga iz mog djetinjstva je on naslikao. Na primjer, bio je autor naslovnica serije knjiga Pan Book of Horror Stories prije nego su počeli koristiti slike očnih jabučica u vjedrima, također je napravio većinu kolekcije kratkih priča Alfred Hitchcock predstavlja – predivne slike na kojima bi oblikovao Hitchcockovo lice od strvinara i zvijeri, ili od alata za ubojstvo…

Jedina naslovnica Josha Kirbya koju posjedujem je njemačko izdanje knjige Good Omens (Nažalost, nije jedna od njegovih najboljih naslovnica ali sretan sam što postoji.)

Ljude pamtimo po tome kad smo ih zadnji put vidjeli. Kad je umro imao je 72 godine. U mojoj glavi je i dalje u ranim 50-ima i tako će biti zauvijek.

